flyttarna

jag vill flytta, packa ner alla mina saker i kartonger, skruva ner alla mina möbler i högar, stuva in allting i en jättestor lastbil, komma fram till nya stället packa upp skruva ihop planera vart man ska ställa alla saker. Men sakne är den skulle jag varge gån flytta när jag fick lust till det då skulle ja behöva flytta ca så där en gång i månaden. Så för att dämpa mitt flyttbegär så brukar jag byta plats å¨tallrikar o glas, flytta om i badrumsskåpet, bädda om i sovrumet och mublera om i vardagsrumet. Min sambo brukar där imot inte uppskatta mina flyttlekar lika mycket. Han klagar om att han inget hittar, men så ska det vara när man just har flyttat, då skakar han på huvet o muttrar nått om att dårhuset vore bra för mig! Men jag tror att även där skulle jag vilja byta cell/rum (vad man nu kallar det) Man måste juh förnya sig inte leva i samma spår hela tiden, o innerst inne tror jag att han föredrar att få leta lite efter  sakerna, och att han skulle känna sig rätt så ensamen om jag var inlåst nånstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0