Ilona

Ilona är i de sjuttio har invandrat till sverige kom hit för 42 år sedan. Hon har sin familj runt om i världen och sonen i Vikingstad. Hon har jobbat på mattfabrik som sekreterare och på en industri i Åtvidaberg. Där slutade hon när de skulle skära ner på personalen. hon tyckte att det var bättre att de unga fick jobba och hon gå i pension. Hennes make i över 30 år ick bort för 8 årsedan och lämnade henne själv  i en trea i Tanefors. Hon gillar huset där hon bor och hennes son tycker att hon gör för svagt kafe så i dag ansträngde hon sig och gjorde det extra starkt (utan mjölk och socker) I dag har hon varit på priso och handlat julskinka och fin fina kafe muggar som hon och jag invigde i dag.
 
För det var så det började. Jag hade räknat fel på tiden och var inte klar med tvätten när Ilona kom´, ingenbråska sa hon jag har hela kvällen på mig, vänta du här så hämtar jag kaffe. Så stog vi där i trappen ner till källaren rökte varsin extra lång princ och drack svart kaffe i nya fin fina muggar. Och pratade som om vi alltid känt varandra.

Jag gillar Ilona hon är sjukt trevlig och just som jag vill vara när jag är i de sjuttio. och hon bor i mitt hus....och tror jag rätt så kommer hon titta för bi nån dag när som hälst nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0