söndagsmiddag

avancerad sådan.
Bacon inlindad strutsfile med provencal kryddor. Med vitlöksdofftande potatisgratäng och rödvinssås.
Snacka om mumma första gången jag åt struts. Det var ett mycket gott kött. Väldigt smaskigt och mört.
och till dessert bjöds det Blåbärscheescake med egenhändigt plockade blåbär (från skogarna invid frysdisken)
Detta tilllagades och avnjöts tillsammans med J. (trevlig tös det där)

Sen blev det soffan och vindrvor framför en svensk skräckfilm. Mycket bra. Tur att vi hade både filtar och kuddar. Och fingrar att stoppa i öronen.

Nu sitter jag och väntar på att J ska ha kommit hem så att jag kan gå och sussa.

Nu är det bara 10 av 16 kvar. Känns bra. Jag ser slutet.

Kommentarer
Postat av: Jenny

I loved vår söndag middag:)
Smarrigaste på länge!
Kanske en ny tradition? Kram

2007-08-07 @ 09:10:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0