underbar lördag 2

Lördagen blev fantastisk efter en mindre lyckad start.
Började dagen i en annan del avstaden än vanligt. Men efter en bussresa med många pansisar. Så kom jag hem och tog en lång välbehövlig dusch. Tänk att man kan längta så :)

Sen kom min tappra svamplockerska Helena. Med gummistövlarna i högsta hugg kokade vi lite smaskigt termos kaffe sen gav vi oss i väg till vårt nyfunna svampställe. ut i skogen med svamphinkarna, på jakt efter skogens guld (kantareller) och smarriga blåbär. Svamp lyckan blev god. På blåbärsfronten såg det mörjare ut :(

Men vi for vidare på vår färda och hamnade mitt i Sunes husbyggar tag. Där var blåbärsjakten lite mera lyckad oxå och straxt hade vi fått i hopp till en smaskig blåbärspaj.
Sen blev det kaffe på den ofärdiga gargeupfarten.

Sune och jan blev inbjudna på en spontan middagsbjudning. Och jag och Helena for hemåt för att handla och laga mat. Väl hemma ringde sara och bjö in sig själv. Och hon var så välkommen. Så vi blev fem tillmiddag. EN mycket trevlig och spontan lördags middag. Så sjukt trevligt och underbart.

Fram åt sena kvällen när alla dragit sig hemåt Diskade jag och in kära svampplockerska, och sen blev det lite chitt tjatt i sängen. Men vi somnade snart efter en fantastisk dag.

OCh nu har vi ätit en smaskig frukost tillred i min nya fina Lime Blender.
Och ska nu ge oss ut i en annan skog på andra aktiviteter. Som kommer bli mycket trevligt.

So Hoppas att alla hade en lika bra lördag som jag och att söndagen blir underbar och solig,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0