sommarsol

sommar sommar sommar
Nu är den verkligen här. så sjukt underbart. Helgen började mindre bra med ryggont tjock hals och nära döden hög feber. Svettningar som gjorde att lakanen gick att vrida ur. Inte så mysigt som man kan tro.  Men efter ett mirakulös till friksnande (kan tänka mig att det var glass och enns riktiga vänners omsorg som gjorde att det gick så fort) spenderade jag i alla fall hela helgen. Hemma i mor och fars trygga och lugna vård. Tillbringade söndagen i en stol med en bok i det fria mycket underbart och la färgen till den årets bäna LUGN och fin start.

I dag har vi hittat muskeln som gör ont (tyvärr så var den juh aldrig borta) den var i hopp dragen och hård den lilla rackaren och beröring fick mig att gråta inte kul.

Men dagen (och bränan) blev bättre spenderades med Stumpan i svartåfors. Mycket trevligt. Fick även en mindre trevlig fågel bajs på låret. Tur att man då är vid sjön och omedelbart kan skölja bort den...Vi hamnade i alla fall bland alla hundar på badplatsen hellre det än barnen. Läskiga saker det där. både jag och stumpan vill ha en doggi. Men inser våra begränsningar (el att vi är för ego för att omprioritera våra liv)

Nu ska jag krypa ner till sängen med en författar favorit (en läskig sådan) så om du vill så får du gärna komma och sova med mig

(tror nämligen de här killarna bor under min säng)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0