Vilken bok...

Vilken bok läste du senast ? 
-Taxi
 

Vilken bok läser du nu? 
-Här och nu /Elisabeth Andersson


Är det övervägande manliga eller kvinnliga författare i din bokhylla?
-Nej det är väldigtblandat. Kollar inte författare när jag väljer bok.

När du läser en bok, räknar du ner hur många sidor som är kvar, eller tänker "nu har jag kommit en fjärdedel", "en tredjedel", "hurra! hälften!" osv?
Det beror på boken.


Hur väljer du vilka böcker du vill läsa? Ex omslag, tips från vänner, recensioner, topplistor, bloggar osv?
Oj det är olika, Men jag kollar alltid efter mina favorit författare.

När blir en bok för lång? 
När man läst halva boken och fortfarande inte kommit in i handlingen


Läser du lika gärna på engelska (om det är originalspråket) som på svenska?
Ja det spelar ingen roll.

Vilken bok blev du senast berörd/inspirerad av?

oj Taxi var mycket bra. taxi chffisar berättelser. 


Kan du lämna en bok som du tycker är tråkig? Isåfall, när ger du upp?
 
Ja tar ett break och sen så råkar jag nog tappa bort boken. Och så hittar jag en ny...


Vilken genre är överrepresenterad i din bokhylla, och vilken finns inte alls?  
Det finns det mesta. Men mest deckare, sanna berättelser och sen självklart massa kärlek. SiencFiction Hittar du dock ingen alls. :)


Rekommendera 5 författare : 

Helen Tursten, Val McDermond, Jane Green, Finns massa roligt men just nu så har jag för mkt snor i hjärnan för att kunna tänka..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0